19 Mayıs 2013 Pazar

Sosyal Medyanın Markalara Sağladığı Fayda


Sosyal medya, kişilerin iletişim kurabildiği, içerik üretip yayınlayabildiği, fikirlerini rahatça ifade edebildiği, şeffaf ve çift yönlü bir iletişim aracıdır.

        Sosyal medyanın yaygınlaşması, beraberinde birçok yenilik ve kolaylığı da getirdi. Markalar sosyal medya sayesinde tüketicilerle etkileşim halinde olabiliyor, kampanyalarını daha hızlı bir şekilde ve istedikleri kişilere ulaştırabiliyorlar. Olumsuz yorumlara anında müdahale edebiliyorlar ve tüketici markadan ne istiyor ya da ne istemiyor, hangi reklamı / kampanyayı sevdi ya da sevmedi, ürünle ilgili problem mi var ya da çok mu memnun kaldı; bunların hepsinden çok kısa sürede haberdar olabiliyor.

     Sosyal medyada doğru bir iletişim stratejisiyle hazırlanan kampanyalar, markalara ciddi geri dönüşler sağlamaktadır. Yapılan reklamlar ve uygulamalar sayesinde belirlenen hedef kitleye birkaç saat içinde ulaşmak mümkündür. Sosyal medyanın etkinliği markaya, satış, bilinirlik, kurum imajı olarak geri dönmektedir.

     Sosyal medya hesapları sayesinde firmalar, tüketicileri web sitelerine yönlendirebilir, iletişim bilgilerini paylaşabilir, dağıtım kanalları, ürünleri, hizmetleri ve kampanyaları hakkında detaylı bilgi verebilirler. Paylaşımları hakkında tüketiciyle kurdukları etkileşimle doğru orantılı olarak analiz raporları elde edebilir ve bu raporlar doğrultusunda iletişim stratejilerine yön verebilirler.

    Sosyal medya doğru ve akıllıca kullanıldığı takdirde, markanın imajına artı değer sağlar. Tüketiciyi önemseyen ve iletişime geçen markalar, oluşturdukları içeriklerle sosyal medyada adında sıkça söz ettirebilirler. Tüketicinin sadık olduğu ve düzenli satın alma davranışını gösterdikleri markalar arasında yerlerini alırlar.

Kaynak: MAP 360 Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...