19 Mayıs 2013 Pazar

Kurumların Neden Web Sitesi Olmalı?


İnternet günümüzde, en hızlı ve etkin iletişim kanalı sayılmaktadır. Ulaşılmak istenen tüketici ve hatta daha fazla kişiyle dakikalar içinde iletişim kurmanın en az masraflı yoludur.

     Bir web sitesi, kurumun faaliyetleri, geçmişi, vizyonu, ürünleri ve iletişim bilgilerinin sergilendiği vitrinidir. Salt kurumlar değil, bireyler de artık kendilerini ve yeteneklerini ifade edebilmek için web sitelerine başvurmaktadırlar. Televizyon, radyo, gazete ve dergi gibi geleneksel medyaya kıyasla daha az maliyetli ve daha geniş kapsamlıdır. Kurum ile ilgili herhangi bir değişiklik (telefon, adres vs.) söz konusu olduğunda anında düzeltmeler yapılabilir.

      Tüketiciler kullandıkları ürün, marka, satın aldıkları hizmet ve iletişim kurmak istedikleri firmaya ilişkin ön bilgi taramasını internet üzerinden yapmaktadırlar. İyi yapılmış bir arama motoru optimizasyonu, akıllıca seçilmiş anahtar kelimeler firmaları rakiplerinden daha üst sıralara çıkarıp hedef kitleye ulaşma şansını artırmaktadır.

     Kısaca web sitesinin kuruma ve kişilere sağladığı faydaları sıralamak gerekirse:
  • İnternet düşük maliyetli bir iletişim aracıdır.
  • İstendiği an değişiklik yapılması mümkündür.
  • Firmanın ulusal ve uluslar arası bilinirliğini artırır.
  • Kurum imajını destekler.
  • Hedef kitlenin kolay ve doğrudan ulaşmasını sağlar.
  • Posta masrafı yoktur; e-mail yoluyla iletişimi hızlandırır.
  • Ürün ve hizmetlerin geniş kapsamlı tanıtılmasını sağlar.
  • Kurumun 24 saat ulaşılabilir olmasını sağlar.
  • Geribildirim kolaylığı vardır.
  • İnternet üzerinden yapılan satışlar, mağaza maliyetini sıfıra indirir; satış sirkülasyonunu artırır.
  • Kurumun web sitesinin olması, teknolojiye ve yeniliklere açık olunduğunu gösterir. 
Kaynak: MAP 360 Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...