26 Ocak 2013 Cumartesi

Kitap: A'dan Z'ye Pazarlama


Orijinal adı: Marketin Insights From A to Z
Yazarı: Philip Kotler
Çeviri: Aslı Kalem Bakkal
MediaCat Yayınları


Pazarlama gurusu Philip Kotler'den başucu kitabı. Pazarlamayla ilgili bilinmesi gereken 80 kavramı çok net bir şekilde ve  örneklerle anlatıyor. Bu alana ilgi duyuyorsanız, elinizin altında bulunması gereken bir 'pazarlama sözlüğü'. 


Kitaptan BCG matrisi çok iyi açıkladığını düşündüğüm bir bölümü paylaşmak istiyorum:




       “Pazarlama araçları seçilirken, ürünün yaşam eğrisi aşamalarına uygunluğuna dikkat edilmeli. Örneğin, bir ürünün takdim safhasında en büyük getiriyi sağlayacak olan, reklam ve tanıtımdır; bu araçların işi, tüketici farkındalığı ve ilgisi yaratmaktadır. Bir ürünün olgunluk safhasında, satış promosyonları ve kişisel satış daha önemli hale gelir. Kişisel satış, müşterilerin ürünün avantajlarını anlamasına ve sununun faydalı olduğuna inanmasına destek olur. Bugün satışları başlatmada en etkili olan, satış promosyonlarıdır. Gerileme safhasında, şirket, satış promosyonlarını itelemeye devam etmeli, ama reklamı, tanıtımı ve kişisel satışı azaltmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...