22 Ocak 2013 Salı

Hülya Avşar Odeabank Reklamında Oynuyor mu?


Bankacılık sektörüne, reklamcılık ikinci sınıf öğrencisinin elinden çıkmış reklamlarıyla giriş yaptı Odeabank. Böyle diyorum ama biz ikinci sınıftayken daha iyi fikirler çıkarıyorduk.
Ünlü seçimi olarak Hülya Avşar doğru bir karar olabilir. Yıllardır Hülya Avşar’a atfedilen çalışkan, kendine güvenen, iddialı sıfatlarından faydalanmak istemiş olabilir banka. Yalnız, Avşar’ın bankaya girişinden itibaren rahatsız eden bir konuşma şekli var; kelimeleri uzatarak, ağzını yayarak, bankanın adını sürekli tekrar ederek izleyiciyi bir parça irite ediyor. Teaser havası verilmek istenen ilk reklamlarını da düşünecek olursak, evet çok zayıf bir giriş yaptı. 
Reklamın devamında Hülya Avşar “Sizin farkınız ne?” diye soruyor, fakat adamın anlattıklarında ben bir fark göremedim. Zaten yıllardır tüm bankalar, her müşterimiz çok kıymetli diyip duruyor. Bunun neresi fark? Moova’ya dönecek bu işin sonu; kanıtlayamadı, masumluğu yanına kar kaldı. 
Asıl gaf şimdi geliyor. Hülya Avşar “Ben ne hizmet alıyorsam herkes aynı hizmeti mi alıyor?” derken, yan taraftaki diğer müşteriyi gösteriyor. Gerçekten neden böyle bir replik kullanma ihtiyacı duyduklarını anlamıyorum. Markanın imajına ilk dakikadan zarar veren hareketler bunlar. Benim oyumla dağdaki çobanın oyu bir değil sözünü hatırlatıyor. Durup dururken insanları aşağılamanın anlamı yoktu. Ünlü kullanımı özünde doğru iken, yanlış bir stratejiyle marka algısı nasıl yerle bir edilir onu izledik.
Hülya Avşar’ın reklamın sonunda söylediği “Odeabank’ın müşterisi oldum” sözünde doğruluk payı var mı diye ufak bir araştırma yaptım; reklamdan aldığı 1,5 milyon lirayı Odeabank’ta açtırdığı hesabında tutuyormuş. Bir dakika ya, reklamda oynamış mıydı ki? 


Reklamın Künyesi

Reklamveren : Odeabank
Reklam Ajansı: Young&Rubicam Reklamevi
Kreatif Direktör: Ergin Köylüceli
Yaratıcı Ekip: Özlem Küçükyılmaz, Özhan Karacam, Ozan Çelebi, Murat Lafçı,  Fatih Şimşek
Müşteri İlişkileri: Burcu Kurtuluş, Burçin  Yavuzarslan, Funda Yunusoğlu
Ajans Prodüktörü: Berna Öztürk
Yapım Şirketi: Kala Film
Prodüktörler: Hazer Baycan, Seda Özdemir
Yönetmen: Hakan Yonat

Yayınlandığı site: Aristolog


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...