2 Aralık 2012 Pazar

Kitap: Reklam Nasıl İşliyor?


Orjinal Adı: How Advertising Works
Yazar: Colin McDonald
Çeviri: Haluk Mesci
Basım: İstanbul, 2009
Starcom MediaVest Group Türkiye, Sektöre Armağan Kitaplar Dizisi

Reklamın belli kıstaslar dahilinde incelenmesi gerektiğini savunan Colin McDonald, Reklam Nasıl İşliyor? kitabında, reklamın etkinliğini farklı düzeylerde inceliyor. Reklamın gerçekte etkili olup olmadığını nasıl anlarız sorusuna cevap arayanlar için iyi bir kaynak. Tek sorun çevirisi çok iyi değil. Cümleler kopuk kopuk ve anlaşılması zor. Dolayısıyla biraz zor gidiyor kitap. Ama yine de reklam sektörüyle ilgilenen herkesin okumasını tavsiye ederim.


Reklamın sürekliliğiyle ilgili kitaptan çok sevdiğim bir benzetmeyi paylaşmak istiyorum:
        "Yeni bir marka, büyüyünce dengeli bir pazar payına kavuşur. Bundan sonra reklamın ana işlevi, bu payı rekabete karşı korumaktır. Reklamın sürekliliği fikrini açıklamak için şu örnek verilebilir; bir markanın satışları bir uçağın uçtuğu yüksekliğe benzer, uçak önce tırmanır sonra düzelir. Reklam harcaması uçağın motorları gibidir, motorlar çalışırken her şey yolundadır, ama motorlar durunca iniş başlar. Reklam hem satışları artırmak (uçağı yükseğe çıkarmak) için, hem de satışları korumak (aynı yükseklikte kalmak) için gereklidir. Ancak reklam tek başına işleyen bir olgu değildir. Marka operasyonunun içinde, markayı inşa ve yönetme aşamalarının bir parçası olarak görmek gerekmektedir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...