23 Aralık 2012 Pazar

Kitap: Gerçek, Yalanlar, Reklamcılık

Orjinal adı: Truth, Lies and Advertising
Yazarı: Jon Steel
Çeviri: İnci Berna Kalınyazgan
MediaCat Yayınları

Kitap, müşteri planlamayla ilgili bilgiler içermekte. Beni çok heyecanlandırdığını söyleyemeyeceğim. İlerde müşteri planlamada çalışmak isteyen varsa yada ne biliyim nedir bu müşteri planlama, ne yaparlar diye merak edeniniz varsa açsın okusun.

Kitapta, bakış açısının önemini vurgulamak için bir reklamdan örnek verilmiş. Kitaptan reklamı anlatan kısmı ve reklam filmini paylaşacağım. Londra’da bir reklam ajansı tarafından The Guardian gazetesi için üretilen reklam filmi, 1986 yılında çekilmiş.

         Reklam, eski bir sanayi kasabasının sıkıcı bir terasının önündeki kaldırımdan son sürat koşmakta olan sert görünüşlü bir dazlağın ağır çekimiyle başlar. Sokağın sonunda tehdit edici bir şekilde bir araba yavaşlar, belki de takip etmektedir. Kapı eşiğinde durmakta olan bir kadın, dazlak önünden koşarak geçince irkilir ve gerçeğin sesi tonunda sakin bir dış ses şöyle der, “Tek bir bakış açısından izlenen bir olay bir tek izlenim bırakır.”
            Bu kez aynı sahneyi başka bir açıdan izleriz. Dazlak, kadının yanından fırlar ve bu kez uzun pardösülü, şapkalı, elinde bir çanta taşıyan yaşlı bir adama doğru gitmekte olduğunu görürüz. Haydut, yakalamak için uzanınca, yaşlı adam kendini korumak için çantasını havaya kaldırır. Fondaki ses yine konuşur, “Başka bir açıdan bakınca, oldukça farklı bir izlenim bırakır.”
            Üçüncü bir sahneye geçiş yapılır, aynı olayın bir tekrarı daha, ancak bu kez sokağın karşısındaki bir binanın tepesinden, yüksek bir noktadan çekilmiştir. Olaydan tamamen habersiz yaşlı adamın yanında bulunduğu binanın tepesinden büyük bir tuğla tepsisinin yukarı çekildiğini görürüz. Tepsi tehlikeli bir şekilde sallanmaktadır ve dazlak bunun farkına varır. Sokağın öbür ucundan koşarak gelir. Fondaki ses devam eder, “ama ancak olayın tamamını görünce gerçekten neler olduğunu anlarsınız.” Dazlak, adamı yakaladığı gibi onu korumak için arkadaki duvara doğru iter ve o anda tuğlalar kaldırıma düşerek parçalanır. Ekran kararı ve sessizlik içinde gazetenin adı belirir. “The Guardian. Görüntünün tamamı.”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...