19 Aralık 2012 Çarşamba

Dacia Sandero Stepway Reklamı


Dacia Sandero Stepway’in Nurhayat’lı yeni reklamı görücüye çıktı.
Evet Nurhayat karakteri Yalan Dünya dizisiyle çok sevildi. Replikleri ağızdan ağza dolaştı. Dacia reklamlarıyla da iyiden iyiye evimizin baş konuğu oldu. Yalnız, bir araba reklamında Nurhayat’ı oynatmak ne kadar doğru? Şimdi hep arabalar güvenli oluşundan, sağlamlıktan, kaliteden giriyorlar ya; Dacia’nın ise tek sunduğu fayda; fiyatı. Uygun fiyatlı olması önemli değildir demiyorum fakat yılda bilmem kaç yüz tane kazanın olduğu güzel ülkemizde, insanlar sağlam arabaya binmek ister. Hele ki Nurhayat gibi, maddi durumu iyi, gösterişe meraklı kadınlar –hani madem hedef kitle genç yetişkin ‘elit’ler- daha çok ister. Diğer markalar boşuna mı sağlamım, güvenilirim, çelik kasam var, dikiz aynasında kör nokta uyarıcım var diyorlar. Hepsi insanların güvenli sürüş yapabilmesi için.
Dacia kendini şehir otomobili olarak konumlandırıyor, reklamlarında da sadece ucuzluğunu vurguluyor. Şehrin içinde 60’ı geçmem, işe gider gelirim, çok sağlam olmasa da olur, ucuz olsun ama görünüşü de iyi olsun diyenler için ideal bir araba.
Gelelim son reklamına; açıkçası ilk izlediğimde mesajı alamadım. Adamın anlattığı Lamborghini’ye dikkat etmedim. Edemedim. 4 ızgaralı resim kullanmak yerine, tek araba görseliyle daha dikkat çekici yapabilirlermiş ilk sahneyi. Daha sonra otoparkta Nurhayat’ın neden şaşırdığını da anlayamadım haliyle; o ilk sahnede anlatılan araba Dacia değil miydi zaten, diye düşündürttü. Reklamı tekrar tekrar izlememe sebep oldu.
Nurhayat karakterini bir online alışveriş sitesi reklamına çok yakıştırırdım. İnternet başında kaliteyi ucuza alan bir kadın görmek hoşuma giderdi.
Karakter sempatik ama hedef kitlenin satın alma davranışını ne derece etkilediği daha önemli. 

Yayınlandığı site: Aristolog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...