1 Ekim 2012 Pazartesi

Güvenli (mi) internet


Evde olduğum cumartesi geceleri TRT Haber'de Serdar Kuzuloğlu'nun Sosyal Medya programını izliyorum. Bu hafta Okan Bayülgen'i konuk etmişti. Süper isabetli bir karardı. 15 dk öncesinden oturdum tv karşısına beklemeye başladım. Tabii ki de inanılmaz keyifli bir program oldu. Okan'ın zekasına her zaman hayran kalmışımdır. 


Bu hafta video arasında paylaştıkları bir video hoşuma gitti. İnsanların beynini okuyabildiğini iddia eden bir adam, karşısına oturan insanlar hakkında bazı bilgiler söylüyor. Adamın her söylediği karşısında hayrete düşüyorlar. Hatta videoyu izlerken ben de harbiden biliyor mu ya diye düşündüm. Sonra aniden bir perde iniyor ve aslında perdenin arkasında 3-4 kişinin bilgisayarlardan internet aracılığıyla orada oturan kişinin bilgilerine ulaştıkları görülüyor. Videoyu izlerken ben de oradaki insanlar gibi aynı tepkiyi verdim. İnternete girdiğimiz her bilginin bir gün aleyhimize kullanılabileceğini gösteren güzel bir video.

Ben de bir zamanlar aynı hatayı yaptım. Facebooka bütün bilgilerimi yazardım, gittiğim ülkelere kadar. Çekilen fotoğraflarımı dakikasında facebookta paylaşırdım. Bilgilerimin bir kısmını ve fotoğraflarımın büyük bir kısmını sildim. Tabii asıl can sıkıcı olan, facebookun aslında yazdığımız her bilgiyi kendi data baseinde saklıyor olması, yani biz yazdığımız bilgileri silsek bile facebook silmiyor, saklı tutuyor.

Buyrun bu da medyum amcamızın videosu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...